بیماری هایی که با زگیل تناسلی شباهت دارند!

سه شنبه 15 مرداد 1398
11:11
پوریا

یکی از مشکلاتی شایعی که در زنان و مردان دیده می شود بروز لک ها و برجستگی هایی با اندازه های مختلف روی آلت تناسلی است. این حالت ممکن است با زگیل های تناسلی یا بیماری بوون (نوعی سرطان آلت) شباهت زیادی داشته باشد.

گاهی مواقع کاملا شبیه زگیل های تناسلی است. ضایعه معمولا در بدنه آلت تناسلی مردان دیده مشود ولی روی کیسه بیضه نخواهد بود. در زنان نیز روی معمولا روی لابیا ها (لب کوچک، لب بزرگ)، روی کلیتوریس و اطراف مقعد دیده می شود.

یکی از مشکلاتی شایعی که در زنان و مردان دیده می شود بروز لک ها و برجستگی هایی با اندازه های مختلف روی آلت تناسلی است. این حالت ممکن است با زگیل های تناسلی یا بیماری بوون (نوعی سرطان آلت) شباهت زیادی داشته باشد.
علائم و نشانه های زگیل تناسلی در زنان

بونوئید پاپولوزیس
بوونوئید پاپولوزیس در تمامی سنین ( از ۳ تا ۸۰ سال) دیده می شود. دوره بیماری از چند هفته تا سال ها ممکن است طول بکشد و ممکن است کاملا شبیه زگیل تناسلی درر مراحل اولیه باشد

بیماری بوونوئید پاپولوزیس و لکه های قهوه ای روی اندام تناسلی زنان و مردان بیشتر در جوانانی که از نظر جنسی فعال هستند دیده می شود ولی ممکن است حتی در افرادی که تماس جنسی نداشته اند نیز دیده شود و یکی از تشخیص های افتراقی زگیل های تناسلی می باشد.

لک های آلت تناسلی (بوونوئید پاپولوزیس) در واقع یک ضایعه پیش سرطانی و غیر مهاجم است ولی تغییر ماهیت بیماری به سرطان مهاجم و بدخیم نیز ممکن است دیده شود. گاهی مواقع به دنبال زگیل های تناسلی درمان نشده نیز ایجاد می شود

لک ها و برجستگی ها معمولا غیر قرینه بوده و از یک تا چندین میلی متر در نوسان هستند. گاهی مواقع لک ها به صورت مسطح، قرمز یا قهوه ای یا حتی صورتی دیده می شوند. معمولا خارش یا سوزش ندارد. در صورتی که التهاب یا عفونت اضافی روی آن سوار شود معمولا خارش یا سوزش نیز دیده خواهد شد.


گاهی مواقع کاملا شبیه زگیل های تناسلی است. ضایعه معمولا در بدنه آلت تناسلی مردان دیده مشود ولی روی کیسه بیضه نخواهد بود. در زنان نیز روی معمولا روی لابیا ها (لب کوچک، لب بزرگ)، روی کلیتوریس و اطراف مقعد دیده می شود.

بعضی از افراد مبتلا به این بیماری سوابق بیماری های عفونی مقاربتی را نیز دارند.

یکی از عفونت های شایع، آلودگی به اچ پی وی است. در صورت سابقه عفونت اچ پی وی و آلودگی به ویروس زگیل های تناسلی به خصوص سروتیپ های ۱۶ و ۱۸ شانس سرطان های دهانه رحم بسیار افزایش خواهد یافت.

در صورت همراهی با عفونت زگیل های تناسلی و اچ پی وی با سروتیپ های ۳۱, ۳۲, ۳۳, ۳۴, ۳۵, ۳۹, ۴۲, ۴۸, ۵۱, ۵۲, ۵۳ و ۵۴ نیز شانس تغییر ماهیت به بدخیم مهاجم افزایش می یابد..

گاهی آثار زگیل تناسلی در اثر برقراری ارتباط جنسی دهانی بر روی لب ها ، زبان ، دهان و گلوی فرد به وجود می آید .

ویروس HPV انواع و تیپ های مختلفی دارد . برخی از تیپ های این ویروس خطر کمتری دارند و باعث به وجود آمدن زگیل هایی کوچک در اطراف ناحیه ی تناسلی و مقعد می شود . این نوع زگیل ها با عفونت کمی همراه هستند و پس از گذشت ۱۸ الی ۲۴ ماه خود به خود از بین می روند . ولی این ویروس تیپ های پرخطرتری هم دارد که می توانند علاوه بر زگیل، عفونت های گسترده تری به وجود بیایند و باعث به وجود آمدن بیماری های مهلکی مثل سرطان دهانه ی رحم و مهبل در زنان می شوند .


بیماری هایی که با زگیل تناسلی شباهت دارند!
بیماری بوون آلت تناسلی
زگیل های تناسلی و خال های گوشتی روی آلت
لیکن پلان آلت تناسلی
زگیل های غیر تناسلی و زگیل عادی
زائده های پوستی و اسکین تگ تناسلی
کراتوز سبورئیک آلت تناسلی
سرطان سلول سنگفرشی SCC

در صورت شک پزشک به این بیماری یا زگیل های تناسلی معمولا اقداماتی نظیر نمونه برداری و بررسی سیتوپاتولوژیک از ضایعه ضرورت دارد. همچنین بررسی عفونت های احتمالی به HPV نیز ممکنن استت انجام شود.

برای درمان معمولا از الکتروسرجری یا لیزر استفاده می گردد و لیزر دی اکسید کربن بهترین و سریعترین نتایج را خواهد داشت. درمان زگیل تناسلی به شکل زگیل، تعداد و محل آنها بستگی دارد.
هدف درمان برداشتن زگیل مشخص است. میزان تاثیرگذاری و موفقیت درمان متغیر است و به اندازه و نوع زگیل، روش درمان و واکنش سیستم ایمنی در مقابله با ویروس بستگی دارد.

پس از درمان معاینات ادواری هر ۲ ماه ضرورت دارد. مدت پیگیری پس از درمان نیز تا یکسال ادامه خواهد داشت. پس از آن باید ارزیابی و معاینه به صورت سالانه یک بار تکرار گردد. احتمال دارد که انتقال زگیل تناسلی هنگام زایمان از مادر به نوزاد منتقل شود، البته این اتفاق به ندرت رخ می‌دهد.
زگیل تناسلی از راه بوسیدن، در آغوش گرفتن، استفاده اشتراکی از حوله یا حمام، شنا در استخر عمومی، صندلی توالت، لیوان، بشقاب یا دیگر وسایل غذاخوری مشترک منتقل نمی‌شود.
[ بازدید : 2352 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
دکتر اچ پی وی با تجربه و مهارت اندوخته در طی سالیان متمادی در خدمت تک تک شما عزیزان است. اگر نیاز به درمان زگیل های آزار دهنده در بدن خود هستید، ما آماده هستیم تا درمان شما را شروع کنیم.
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مجله پزشکی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]